МЕЖДУНАРОДЕН ФЕСТИВАЛ "СЛЕДАТА „ШЕКСПИР“
Творчески модул

Академичната общност в игровата сфера.
В рамките на този модул представяме спектакли по пиесите на Шекспир, но и такива, в които се използват различни фабулни модели, отделни образи, тенденции, белези, тематични ядра, които са присъщи на Шекспировите сюжети. Предлагаме и поредица от уъркшопи за усвояване на специфични театрални техники и методи за работа с Шекспировия текст.
Представления:
"Час по „ХАМЛЕТ“, по пиесата „Хамлет“ на Уилям Шекспир
Реж. Марий Росен
„Да бъдеш или не“ това е отговорът
Хамлет е студент, когато всичко му се случва. Всички въпроси, действия и смърт. На бързи обороти. От университета във Витенберг - право в има-нещо-гнилото на живота.
Така и студентите по актьорско майсторство скачат в дълбокото на тази пиеса. Без спасителни пояси, всеки колкото може да плува. Хамлет едва ли е бил по-подготвен от тях.
В спектакъла има ученици, учители и герои, които влизат в кожата на други герои. Има часове, уроци, междучасия.
Зрителите също са ученици. Но няма да ги изпитват. Така че спокойно! Ще чуем заедно последния звънец, а после всеки - накъдето...
Знаеш ли кой е Ер Малък? А Чанка-Чунга? Максим Гладний? Оскар Бум! Всъщност това са псевдоними на един и същ човек. На Чудомир. Ох, разбира се, разбира се! "Чудомир" СЪЩО е псевдоним - име, което човек си измисля, за да подписва творбите си. Как мислиш - какви творби подписва с това име Димитър Христов Чорбаджийски? Смешни. В нашата литература има много сериозни писатели. Но малцина умеят да разсмиват като Чудомир. При това - да разсмиват, без да се присмиват, дори когато описват хората с всичките им недостатъци. И уж разказва за стари времена, уж това са едновремешни хора... а ти става смешно. И ти се приисква да викнеш на някой, който много яде и малко чете: "Мушморок безкнижний! Гювечоунищожител!". Или да провериш как трябва да изглежда един човек, за да се каже за него, че "мяза на керкенез". Когато четем разказите на Чудомир, едно друго време сякаш оживява. И почваме да се замисляме - дали пък и до нас няма забавни персонажи? Дали не се чуват необичайни думи, напоени с вкуса на нашия свят? Огледай се и се ослушай. Може да се окаже много интересно! - Зорница Христова* *Текстът е публикуван във "Вижте: новините на детски език"
*Текстът от Зорница Христова е публикуван във „Вижте: новините на детски език“
„ЗАПИСКИ ПО ЧЕХОВ“
по дневниците на студентите
и личните бележници на писателя
Реж. Марий Росен
Взимаме един клас студенти по актьорско майсторство. Казваме им да четат разкази на Чехов и да си водят дневници. Към тях добавяме 50/60 бележки от “Личните бележници на Антон Чехов”. Всичко това го разбъркваме добре и поставяме в добре загрята сцена. Оставяме да се готви на бавен огън няколко месеца. После отваряме сцената и сервираме спектакъла на публиката. И се надяваме на нейния евентуално добър апетит.
Марий Росен
„ТАРТЮФ: СВЯТОСТ В ДЕЙСТВИЕ И ДРУГИ НЕДОРАЗУМЕНИЯ“ по Молиер
Реж. Десислава Шпатова
„Тартюф“ е проникновено изследване на моралната деградация, която настъпва, когато лицемерието се маскира като добродетел. Представление за злоупотребата с власт, религиозната манипулация и заслепението пред фалшиви авторитети. Представление, което провокира размисъл за границата между искреността и преструвката, поставяйки акцент върху необходимостта от разум и честност в обществото.
Със своята остра критика на социалните порядки, представлението отправя предупреждение срещу конформизма и липсата на критично мислене. „Тартюф“ остава актуален като универсална притча за моралния компас на човека и уязвимостта му към заблуда.
„ЧУДНОТО ПЪТУВАНЕ НА ГОСПОДИН БИАНКИ“ по мотиви на Джани Родари
Режисьор: Мила Коларова, Румен Гаванозов
Всеки ден на г-н Бианки е досущ като предишния - отива на гарата в Пот и се качва на влака за Пает, кудето работи в голяма кантора, с голямо бюро и купища важни документи. Но през първия ден на пролетта става чудо! Г-н Бианки попада в една загадъчна и странна компания, с която пътуването му се превръща в невероятно приключение - от дъното на морето чак до небето! Приятно пътуване, г-н Бианки
Танцов спектакъл: „7 ЧАСА РАЗЛИКА“ по музика на Майкъл Уол (САЩ)
Хореография: Цвета Касабова (САЩ)
Кое е това малкото, крехко нещо, което ни отличава един от друг?
Колко трябва, “нещото” да е щастливо?
под кожата, сега, моментът...